Sunday, October 21, 2012

Exam timeline ~

p/s: Dalam usaha membasmi segala kuman2 yg ade kt blog ni, aku perlu rajin mengupdate, hehe

Hollaaa uolls  :)

Mende first aku terbaca mase bukak blog ni, tajuk blog member aku ni pasal buffer dy tulis. Perghh, spontan aku teringat subjek chem aku. Apa khabar la exam paper ak tu. Semoga madam bermurah hati dan tenang menanda paper kami. Tehee. Weyhh, paper chm kitorang sem ni susah kowt. Soalan pelik2 je x pernah keluar dlm past year. Pastu byk salah error pulak tu. Soalan yg salah ape cer ni? Nk wat ape lg, aku berserah je semuanya pada Allah. Sesungguhnya, dugaan menjawab paper ni telah aku dan member2 sekalian hadapi dgn penuh kesabaran.

 

Boleh pulak, lect. yg jge exam kitorang tu tanye aku senang ke soalan chm tu?? Apa gaya aku ada rupa mcm org excellent jawab exam ke?? Haha. Tanpa sedar, aku tgh membayangkan rupa aku jawab exam dr sudut pandangan lecturer yg jd pengawas peperiksaan tu. Wuwuwu.
Like this perhaps?---->   ┏(^0^)┛┗(^0^) ┓♪└|∵|┐♪└|∵|┘♪┌|∵|┘♪ HAHA

 

Bagi aku, time study week nk final exam ni la sebenarnya lagi merapatkan hubungan sesama kawan2. Contohnya, macam aku dan housemate aku. Heee. Time ni la, kitorang dapat makan sama-sama, tidur sama-sama, belajar sama-sama, stress sama-sama. Yela, masa terluang bersama-sama sbb xde da jadual kelas yg berlainan waktu yang menyekat pertemuan masing2. Almaklumla kuliah semua dah tamat. Ouh, pesanan penaja nak exam pon beriadah tu jgn dilupakan. :)

Bab belajar sama-sama pulak. Aku paling suka bila dapat praktikkan apa yg kita pelajari. Sem ni, subjek bio kitorang byk belajar pasal alam sekeliling. Contohnya pasal deforestation, biomes, aquatic biomes, jenis-jenis hutan mcm tropical rainforest misalnya. Semua ni kitorang dapat hafal dgn mudah dekat tingkap bilik je. Kebetulan sebelah blok kitorang tu hutan dan duduk pon atas tingkat 5. So, boleh la nmpak alam sekeliling sampai bukit yg gondol tu pon kitorang ley nampak. Ape lagi, dgn kewujudan alam semulajadi kt depan mata senangla nk main teka2. Hehe. Ini la salah satu cara nk mudah mengingat ye kawan2 ^^

Hurmm, bosannya cerita pasal exam. Tau2 je jam nk pukul 2 pagi da. Nk tidola, Daaaaaaaaaa

No comments: