Thursday, April 26, 2012

Result ye? Derita masa final tuu..

wuarghh.. skrg da pukul 2 pg tp aku still x tdo lg. Nk jd burung hantu pon bole. hahaha. Well, arini 27/4 - tarikh result final exam kuar ----> kpd bdk2 UiTM lerr.. Tunggu kol 9 pg nnti ramaila yg bukak student portal tgok result. All the best my friends! Aku x larat nk wish semua org. Kedit pon xdok aihh. Sape baek hati tlg la topupkn ye. *xde mknenye org nk topupkn kau! Hehe. So, aku wish kt cni je k. Semoga kita dpt yg terbaekk. Insyaallah. Amin... Ya Rabb.

Cakap psl result aku, xtau la mcm mne nk describe nyh. Complicated ckit nyh. Sesungguhnye, semester ni memberikn aku byk tekanan yg menekan aku smpai aku rase sgt tertekan. *& skrg aku maen tekan2 keyboard ni . Muahahahhaa. Byk sgt konflik aku dlm tempoh ni. Klu cite pun xkan abis lah. Mungkin to be continued?? Ouh, tidakk. Aku x sanggup la nk hadapi dugaan tu lg. Cukuplah sekali. *never let banana fruit 2 time. Harap maaf I use my broken english. Patah seribu hatikuuuuu...fufufuufufufufu

Luaran x menzahirkan dalaman. Kadang2, korang akan nmpk je seseorang tu ketawa padahal dlm ati dye ade penderitaan yg sgt....sgt...err..percayalah kau tak kan paham melainkan kau lah org tu *yg menanggungnye. Betul jugak kata kwn aku tu, "once annoying, forever annoying" kowt kpd org2 yg telah menjelikkan anda. Ingat lg dlu mase skola menengah mak aku pernah ckp: "nnti kt universiti tu lg la kita akan jumpa mcm2 jenis manusia" . Haa..amek kau. Kt cni la kau akan kenal mne 1 kawan dan mne 1 lawan. Pengalaman ni semua akan mematangkan kau dan menjadikan kau manusia yg sgt tabah. Jadi, kau kena KUAT hadapi semua dugaan cabaran walau dmne jua kau berada *sedangkan aku x berdaya lg da nk tempuh semua ni :(


At least, kau kene ade seseorang yg bole support kau dr depan, belakang, kanan, kiri supaya kau xkan mudah mengalah mcm aku (;_;). Kalau berjuang sorang2 memang x dapekla den nk nolong. Siyez, xsmpai tengah jln kau da jatuh. Tekanan jiwa beb. Ikut pengalaman aku la. Tp, ade jugak yg bole survive sorang2. Huh, ko biar betol? Are u serious?? Tabik spring satu! Setakat ni, tak pernah lg la dengar khabar angin. Klu ade, kau sgt.. kinda amazing ok! pfffftttttttt (==')

The pain I felt inside. It's hurt. If you just feel the same thing. So, why not you join me to da club. *angkat kening double jerk . HAHA :D Erkk. *bunyi cengkerik. Apekejadah aku ni? (~o~) Kesimpulannya, aku da malaz nk taip ni. Pnjang mcm karangan. Haha. Yes, masalah tu sntiasa akan dtg dan x pergi2. Hurmm, kronik seyh klu x pergi2. Masalah akan pergi KALAU kita berani berdepan dengan masalah tu. Yeszza, tu baru betul. *i messed it up, sory guys(-_-;) ~nmpk sgt aku memang bermasalah T.T

Motif aku snanye nk ckp, time final exam dulu memang aku byk ditimpa bermacam2 problemo. Dan aku rase mcm otak bagai x berfungsi dgn betul. Dapat bayangkan tak mcm mne aku jwb exam aku?? dgn penuh kesulitan.. Jadi, dengan pantasnya aku membayangkan pelbagai andaian yg buruk psl result tu. Ada ketika aku rse mcm dunia ni x adil sbb aku ditimpa dugaan semasa/sedang/ ketika FINAL EXAM ! Perghh, tension gle. Serabut gle otak aku. Tapi, alhamdulillah, aku x disahkan gila dan didaftarkan kt hospital bahagaia lg.. Sesungguhnya, aku alpa dengan takdir ALLLAH. Ingatlah teman, sgle ujian itu ditimpakan ke atas kamu tanda ALLAH sayangkan kamu dan yakinlah bahawa kamu still dpt handle ujian tu.

Sebaliknya, bersyukurlah kamu kerana ditimpa musibah kerana dengan itu kamu lebih dekat kepada ALLAH. Menangislah jika itu yang mampu buat hatimu tenang, kerana ALLAH kasih pada kita, ALLAH ciptakan air mata. Sesungguhnya, jatuhnya air mata seseorang itu bukan tanda dia lemah, tapi, betapa tabahnya dia menahan suatu dugaan itu.. T.T


 Dengan kesempatan ni, ble semua cbuk nk cek result kan, aku ingin berkongsi kisah aku ni dengan korang. Kepada yg tak berapa nk berjaya jgn mudah putus asa ok! Kerana peluang tu selalu ada cuma kita yg x sedar how close we are to success when we failed. Lagipon aku yakin dan percaya korang semua mampu lakukan yg terbaek! Seandainya korang tahu perasaan aku, what my pain is, time final dlu, Mesti korang xkan percaya yg aku masih lg mampu duduk dlm dewan peperiksaan memegang sebatang pen menjawab soalan exam dengan 1001 mcm rase. Kadang2 rse mcm xde perasaan pon ade. Bukan mksud aku x cuak ke ape nk jwb exam, pasal aku cbuk pkir dgn konflik aku tu. Sadis sungguh (-____-)

Well, selamat maju jaya semua! tahniah kepada dean list! Aku harap aku masih lg berpeluang nk merasai kegembiraan memegang title dekan tu dalam tempoh 4 sem pasni. Kepada yg tak bernasib baik yg tak mencapai matlamat tu, dun wori, aku berjuang bersama2 kalian semua! Aku akan tetap bg skongan dr sebelah kanan anda! *ouh,sy sgt sweet . hehe. Dah tau result tu habaq mai la ye, klu korang senyap je aku assume korang dekan jeee.. untunglaa. huhu. Sama2 kita berdoa ye :P

p/s: something mysterious at my window better stop rite now ('_')
      my frenz said: THINK POSITIVE my dear!!
      this game, YOU ARE THE TRUE WINNER! 
      so, why don't you stand up and take the golden medal? 
      you just never realize how tough you are exactly . . .

No comments: