Monday, January 16, 2012

p'jlnn aku n classmate ke MELAKA..

sabtu, 7/1/2012 - ahad, 8/1/2012

pada hari ini, kitorang satu kelas pergi jalan2 mkn angin kat sebuah pantai di PENGKALAN BALAK, MELAKA.
waktu start bertolak kira-kira dlm kol 2 lebeyh cmtu la.. 4 lebih bru smpai.. Time dlm kereta tak habis2 gelak ketawa kenekan orang.. memang hobi korang,, (aku baik) -->ok ini tipu :D
yang tak bole bla bile psg radio lagu sume stok--> move like jagger,, carta hati,, love u like love song,, je.. ulang byk2 kli.. O.o

 
SELAMAT DTG KE PANTAI PENGKALAN BALAK, MELAKA ;)

Aku x sangka classmate aku ni sumenye nakal2 belaka.. sporting jugak dorang ni rupanya.. ade certain tu yg kt kelas senyap je, diam2 ubi berisi rupenye yee.. hehe. ;D Akhirnye, kt pantai ni la terserlah karakter sebenar masing2 kan.. Dan yg paling best sekali aku pun terjebak sekali jd mangsa main air ngn korang kan..Aku, meera n aini nk aman ckit lyn perasaan kt tepi pntai tu pun korang x puas ati kan.. Habes lencun baju aku sume sbb korang lah!! bru berhajat xnk basah ! Terima kasihlah  AMIRUL ASWAD  aka (abg plg gentlemen plak da),  MUHAMMAD FARID BIN YUNUS  aka ('eyemore' gelaran aku bg coz dye sentiase wat mate aku bersih setiap mase, hahahahaha XD,..Tak lupe gak kt syahir yg da lme dok usya2 aku smbil angkat kening double jerk dye tu tanda nk balas dendam x dpt2, wakakaka... n da geng sume kerana MEMBASAHKAN AKU! credit to all !  Aku memang suka pakai kain batik mlm2 coz xde seluar da sume basah.. huh =..= (credit to meera mata bulat sbgi psgn aku b'kain batik) :DD

STRANGERS 
think I'm quiet
MY FRIENDS
think I'm out-going
MY BEST FRIENDS
know that I'm completely insane ! ;D

Yang aku pelik sekali sebab apa Zer Aus (class rep ak yg sama spesies ngn penyu) opss..sori bro.. haha.. berkain pelekat lalalalalla pd mlm kejadian itu?? wuwuwu,, walau apa pun meera mata bulat lagi sadis la dr aku,, snanye dye yg xde seluar da.. Aku plak juz temankn dye b'sme2 memeriahkn mlm b'kain batik sedunia. haha. 
pantai tempat kejadian aku dibasahkan! ^_^
Ikutkn plan asal, sume pakat nk tdo dlm khemah yg d'sediakan.. tp.. x jd d'sebbkn hal2 lain.. bnyk sgt plan A,B,C.. kitorang, sbgi lgkah b'jge2 kan.. Dah siap mandi makan la plak kan perut lapar giler.. Mlm tu kitorang wat BBQ ! hehehe.. Trimas to ASH coz jd tukg msk BBQ plg sedappppppp ;)
Aku tukang mkn je.. hehe, n tukang menyibuk msk BBQ pun aku la tu, smpai jatuh2 aym tu dlm bara.. sori guys ak terkurangkn bilangan aym tok korang mkn.. wat peace wat lek je.. haha *muka x b'salah ;D

sori aku t'jatuhkn seekor aym dlm bara tu, hehe


ak duduk betul2 kt depan matahari ni ptg tu
Lepas mkn kemas2 ape yg patot n seluar meera mata bulat pon da kering,, kitorang get ready naek kete n moto gerak g bandar melaka yg bersejarah,, wehuuuu..
Bila da sampai kt MELAKA RIVER CRUISE ni. tempat tu da tutup plak.. kecewa x dpt naik bot tu..

 smpai2 je da tutup, duduk lepak2 je kt cni.. :(

mlm tu kitorang juz lalu je kt tepi jln ni


da smpi cni tp xdpt naik coz tmpt ni da tutup :(

Then, kitorang jln2 smpai la kt THE JETTY ni.. on da way g sne, ade b'mcm jenis p'tunjukan kereta yg agak smart la jugak kt tmpat parking tu.. berlampu-lampu bagai,, dengan muziknye lagi xyah cite la.. nk pecah gegendang telinga aku ni bro. aptb~

THE JETTY~
Kitorang g THE JETTY ni juz karaoke je.. haha,, dpt masuk bilik besar yg memuatkan kitorang 1 kelas sume dgn hanye RM49 je drpd harga sebenar RM*** .. cayala ngn class rep kitorang dgn muke comel dye tu dptkn harga x bole bla..erkk.. haha..
(cinta 3 segi - kristal)-----> lagu aku n meera nyanyi.. XD
nyanyi paksa rela ok.. *sume org WAJIB nyanyi ;p
dan aku TERPAKSA serta DIPAKSA nyanyi...... 

The jetty pd wktu mlm
Memang tak tido la mlm tu,, (dah nme pun overnight)aduhaii.. jln sne jln cni, pergi kedai mamak 24 hours bukak.. segarkn mate masing2 lagi-lagi para driver sekalian.. mklumla time tu da kol 3-4 pg.. bawak kereta pun mata dah macam wiper dah.. pejam celik.. ngantuk + letih punya psl.. Alhamdulillah selamat pergi dan balik.. Dah nk subuh kitorang g masjid negeri rehat2.. pas solat tdo kejap,, then, da pg ckit gerak g rumah nenek NAJWA ! rumahnye dekat area masjid tu je.. sarapan kt sne then rehat2 jap b4 b'tolak balik.....................

Time on da way nk balik tu, kereta yg Ash, atika, n najwa naik tu rosak kt tepi jln.. Sian kt dorang.. nasib baik ade abg handsome tlg .. hehe,, Kitorang yg naik kereta lain ni xley nk tlg coz lalu jln lain.. Walau ape pun, kitorang jumpe same2 bile sume da smpai pilah.. Tula cerita perjalanan kitorang sekelas bercuti ke MELAKA.. wuwuwuuwwu.. Kolej here i come !! ~~

#sedih btol balik2 sampai kolej handphone wat hal habis sume gambar2 kt sne hilang!!
ni jela yg dpt diselamatkan....... :'(

The best part about pictures is that even when the people in the photo change, the memory it contains never will




Thanx 4 dis sweet memory u guys,
wlupon aku baru kenal korang sume semester ni..
tp, korang buat aku, meera n aini tak kekok lepak ngn korang..
best la korang! sentiase buat kitorang rse selesa je..
thanx again! 
my dearest NEW frenz..
<3 AS120 2F1  :))
  





No comments: