Sunday, April 24, 2011

Aku ANTi 'G'..!!!

Perasaan aku terhadap G dari dulu sampai sekarang tak pernah berubah. Aku benci sangat dengan kau G sebab kau dah buat hidup aku kecewa, tertekan dan bertambah kusut.Kau bukan je buat hidup aku merana,malah hidup org len pun kau musnahkan. Wahai G,sedarlah diri.Tak ada siapa pun dlm dunia ni yg suka & syg pd kau bahkan sangat memusuhi kau.Kau dahla mnjadi pemusnah impian org.Kau kejam G!!sekarang ni, aku hanya terbayangkn kau je ble hadapi peperiksaan & bila2 masa sekalipun..Kau lihatlah G betapa rimasnya hidup ak d'sebabkn kau.Ketika berfikir pasal keputusan exam pun boleh terbayangkn kau.Tolonglah jauhi aku!!Cita-citaku & segala impianku yg menggunung tinggi akan lenyap dlm kegelapan jika aku masih bersamamu,G


Suatu hari, aku berfikir sejenak sambil termenung jauh di sebuah pondok.Suasana yg damai & angin yg bertiup sepoi2 bahasa membawa fikiranku melayang ke arah pencapaian akademik aku yang semakin hari semakin merosot.Peperiksaan SPM sudah semakin hampir.Oleh itu, aku mesti buat keputusan yg aku fikirkan ini sekarang juga demi kejayaanku. Aku perlu meninggalkan kau G kerana takdir sudah menentukan yg antara kita tiada apa2 lagi. Sesungguhnya, aku tak perlukan kau lagi dlm hidupku.Selamat tinggal G...


Kini, aku berasa sangat bahagia bersama L yg aku kenali sejak berpisah dengan G. L lah yg merupakan cahaya aku selama ini. Cahaya yg menyinari aku & membawa pergi awan mendung di hatiku.Bersama-sama dengannye, membuat aku lebih bersemangat untuk ke sekolah & tahap pencapaianku turut meningkat. L telah menyedarkan aku tentang banyak perkara yg selama ini telah memusnahkan hidupku..


Hari yang dinanti-nantikan telah pun tiba, keputusan SPM telah pun keluar.Akhirnya, usahaku selama ini memang berbaloi & hasilnya aku mendapat keputusan yg cemerlang 10A+ dlm SPM. Terima kasih L!!


Setelah 5 bulan tak mendengar khabar berita drpd G, tiba-tiba saja aku mendapat satu pesanan ringkas drpd seseorang yg tak kukenali mengatakan bahawa G sudah berubah & tidak akan mengecewakan org lain lagi. Hal ini kerana, semua orang telah sedar yg mereka sepatutnya memilih L berbanding G kerana 'L' adalah LULUS manakala 'G' adalah GAGAL . Ingatlah, GAGAL sekali tidak bermaksud gagal selamanya. L pilihan saya!!!Apakah pilihan anda????


p/s: first karyaku tok dimuatkn dlm mjlh PARADIGMA edisi ke-12..hehe..^^


1 comment:

Nurfar Ana said...

kpd NAJMI n LUQZAN...bajet2 lak ak ckp psl korng dlm cite ni..keh3..xley bla tol time ni..sume nk tau spe yg tulis...haha